David Gassiot, Ricard Gabarró, Guillem Feliu, Marta López, Anna Sánchez

Encara trenta anys després, un grup de pocs barrufets del 72 ens seguim trobant.
Compartim alegries, il.lusions, canvis, reptes. I també compartim angoixes, preocupacions quotidianes, moments dificils. Bàsicament ens seguim acompanyant i fent-nos costat com els pocs amics de veritat que un té al llarg de la vida.
Hem volgut fer un recull dels nostres records compartits, d’algunes anècdotes que a vegades encara recordem i ens fan riure, hem fet memòria plegats de moments que ens desperten tendresa, o que ens transporten a una etapa de la nostra vida que vam viure feliços.
I els hem volgut compartir perquè són, en el fons, un trosset de l’empremta que l’escola ha deixat en nosaltres.

• La Sra. Montserrat a la porta, cridant el teu nom quan et venien a buscar. La Sra. Antònia a la cuina i la trompa d’elefant al menjador. L’Àngels i l’Elvira al despatxet quan et posaven el termòmetre.
  • El soroll sord i rebotant de les escales de pedra sostingudes en estructures metàl.liques quan entràvem o sortíem de les classes.
  • Les proves de lèxic. El llibre lila, verd, i el taronja. Llegir en veu alta un paràgraf cada un.
  • Els paperets per fer el sorteig de les taules. La taula de les nenes, el consell, l’autoavaluació i parlar de les notícies.
  • La primera discoteca de les nostres vides al vaixell que ens va portar a Menorca, viatge de vuitè.
  • Els pollets que viatjaven en pots d’Ariel de 5 kg cada cap de setmana a casa d’algú. Els conills o hàmsters que teníem a la classe.
  • Els càrrecs: encarregat de regar les plantes, encarregat de material, d’animals, de repartir les paneres amb els colors.
  • Fer fila ( i demanar ser el primer).
  • La revisió mèdica a la sala de mestres, érem pesats, mesurats i explorats..
  • Descobrir com s’infla un tampó en un got d’aigua a les classes de sexualitat.
  • Les sessions maratonianes de poemes i prosa dels jocs florals
  • La jornada de diàleg i explicació després del cop d’estat a la classe de quart amb la Carme
  • Les cançons per aprendre paraules en anglès amb l’Ernestina i el Sam on radio 3,2,1
  • Trepitjar raïm amb els peus a Pontons i l’episodi de la fuga d’abelles en la visita a casa del Santi.
  • Recollir ampolles de cava i diaris per portar a vendre al drapaire i fer diners per al viatge de vuitè.
  • Jugar a cromos de picar a les porteries del costat de Rei Martí i jugar a bales al carrer alcolea quan encara era de terra.
  • Els partits de futbol i les partides de pitxi o de matar a la Farga
  • La mànega per refrescar-nos al terrat de Rei Martí i les rodes al pati de Vallespir. Fer finet amb xapes.
  • Les sortides a dibuixar pel barri: botigues antigues, fanals o places.
  • Els taller de la tarda que feien les mares, i potser algun pare: costura, mitja, fotografia revista, teatre.
  • Pintar la façana de Rei Martí amb dibuixos geomètrics i plens de colors.
  • El ball de fanalet i aquells acomiadaments dels de 8è plens de plors i promeses de vincles eterns.
  • Les classes de música on havíem de tocar cadascú, i sols, la puta flauta ( traumàtic sempre – les de fusta eren les bones – la Calafell i la Binefa sempre ho feien bé ).
  • La màgica sala de revelat del taller de fotografia.
  • El traumàtiquíssim plínton.
  • Les dutxes post-gimnàs aguantant la tovallola per evitar que se’ns veiés la tita.
  • El ciclostil, una icona barrufeta.
  • El terra de goma amb formes rodones de la sala de baix (gimnàs ).
  • Espiar les nenes a través d’un vidre superior al vestidor femení.
  • Xutar un pot de melmelada Hero o una bola de paper de plata desde casa el David fins a l’Escola.
  • La olor càlida i dolça que sortia de la reixa de la paret de la pastisseria Kessler.
  • Els burmanflash i xixlets cheiw comprats a l’estiu en un colmado que feia cantonada.
  • La Farga antiga en general, quan era gairebé una estació en runes.
  • El pati del rector a la plaça Ibèria, on fèiem alguns xuts, popularment conegut com “la pocilga”
  • El zoo d’en Pitus, el Bolavà detectiu, Joles Sennell (o Pep Albanell), Massagran, Gianni Rodari, i un llarg etcètera
  • Socials amb la Cristina
  • Les primeres cartes (notes) d’amor