EL NOSTRE PRIMER CURS

El nostre primer curs a l’escola va ser el 1980-81. El Xavi va començar a 4t, amb la Rosa de tutora i la Sílvia a 5è, amb la Carme. La decisió de canviar d’escola va ser de la mare, conquense de naixement. Aquell estiu ens va dir que a partir del següent curs aniríem a una escola catalana, i nosaltres castellanoparlants que érem, vam decidir començar a parlar català entre nosaltres tres per practicar. El
Xavi i jo ens vam passar l’estiu estudiant un diccionari castellà-català que ens va comprar la mare. Tot i l’esforç que vam fer, durant els primers mesos dèiem unes castellanades ben grosses!
Nosaltres veníem d’una escola conservadora, on l’ensenyament era en castellà i t’havies d’aixecar quan entrava el director a la classe. Vam anar a parar a l’última fila de l’aula, on enviaven els alumnes que castigaven, quan es van assabentar que els nostres pares s’havien separat i va ser quan la mare va decidir el canvi d’escola.
L’escola Barrufet ens va encantar des del primer dia, era tan diferent a l’escola que havíem anat! Ens va sorprendre la disposició de les taules a l’aula, que cadascú portés la bata del color que volgués, les paneres al mig de la taula amb el material que compartíem, que a la professora l’anomenessim pel nom i no “senyoreta”, els consells i que no s’ havia de demanar permís per anar al lavabo!!…L’activitat estrella van ser les colònies: les de dos dies al poc de començar el curs van ser una gran sorpresa per nosaltres, i les de cinc van suposar una fantàstica forma d’acabar el curs.
Però les dues coses que ens van sobtar més van ser els vestidors i dutxes mixtes i les autoavaluacions. Les autoavaluacions, que en un primer moment ens van semblar un “xollo” van resultar ser tot un acte de reflexió profunda, on t’havies d’afrontar a l’esforç realitzat (o no) i a més a més deixar-ho per escrit!
Amb l’Escola Barrufet vam descobrir que es podia gaudir aprenent i ens va ajudar a recuperar una autoestima perduda. Sense el pas per l’Escola Barrufet nosaltres avui seríem unes persones diferents.

Sílvia i Xavi Zafrilla Raposo Promocions 1970 i 1971